TISDAG




Ännu en dag att lägga till historien.Livius börjar få tänder så det är inte mycket bevänt med sovandet,men ändå tycker jag inte han är speciellt gnällig(ändå Linda som drar det tunga lasset)Vad jag kommer ihåg hade mina andra barn mer besvär(klart man var ju yngre och hade större sömnbehov)Annars är han verkligen en solstråle alltid glad och med ett leende som får en att smälta direkt. Han har vuxit till nästan 58 cm men går inte upp så mycket.Visserligen följer han sin kurva,men väger inte mer än 5kg(klart varken jag eller Linda tillhör dom storväxta)Väldigt stadig i ben nacke och rygg(kan snart följa med far på krogen) Detta är verkligen livets efterrätt.

Var hos doktorn igår.Fick lite sämre besked än jag väntat mej.Kan vänta mej en bypass i Oktober.Dom skall göra en kärlröntgen då,men doktorn tyckte jag skulle vara beredd på en bypass,sämre värden än väntat.Kolestrolen hög,blodtrycket mycket för högt,så nu blir det fler tabletter varje dag framöver. Jag sa dom fick göra vad dom ville bara jag kom till att känna mej bättre sen. Skall börja simma igen,för det ger verkligen bra motion för min andning(konstigt man skall vakna till så sent i livet,och börja ta hand om sej själv) Provar att gå en promenad varje dag också(missar ofta tyvärr)

Nu är det bara en månad kvar i tydinge,sen får jag ställa av husbilen och gå eller ta bussen om jag vill komma någonstans.För nu är det klart med att jag blir hemma denna vinter(tvi och fy) eftersom doktorn skall ha mej till förfogande när det passar honom (låter värre än det är)Gäller bara sjukvård. Annars är det andra som vill det. Ingen har tagit mej för pengarnas skull,så det måste vara min kropp dom är ute efter. Klart en sådan modell finns bara en? Skall ställa av den hos min exsvåger,så jag får värme på den,(nu menar jag husbilen) över vintern.
Bara jag tänker på vintern får jag köldskador,min kropp är inte gjord för detta klimat,(nej en varm och solig strand,med sand emellan tårna,en iskall gin och tonic i handen ,det är livet för en liten o tjock medelålders man i sina bästa år)Sen är det planering för vårens resa i europa(om gud  vill och hmhm håller skall jag till Italien bla)

Skall till min äldste son som blir 36 år idag.Som vanligt har man ju aldrig så mycket pengar man vill,så man kan köpa de dom önskar.(tänk om man nu varit rik och frisk istället för fattig och sjuk)Så det får bli något enkelt.
Huvudsaken är att dom vet jag älskar dom. Tänk vad livet vore fattigt och utan mening om man inte hade sina barn. Sen kan man kanske inte alltid vara överens,(barnen får ju sina föräldrar så sent i livet så det är inget att göra åt dom)fast man älskar dom ändå. Föräldrar har inte alltid rätt (fast man tror det) Att mina barn är som dom är ,det är helt och hållet deras mammas förtjänst,(jag har stått för den delen att visa hur man inte skall vara)

Idag skall jag köra ut till tydinge igen och bli där tills fredag.Sen på lördag är det bokloppis istan,och då tänker jag stå och sälja där.På  söndag skall jag hålla auktion. Och sen är det doktorn igen på tisdag,allt går runt och runt.
Nog med babbel för idag. VÄL MÖTT DAGENS VISDOMSORD LIVET ÄR SOM EN SYLTMUNK .MAN BÖRJAR MED SYLTEN OCH SLUTAR SOM MUNK?

Bestbingo.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0