TRIST TRIST



King.com 

Vaknade till ännu en dag(tur var det)Varit uppe tre gånger inatt och andats i apparaten,fick öka doseringen igen på cortisonen,men men det får gå ändå.Allting är så trist för tillfället,det riktigt rycker i kroppen av att vilja komma iväg,och så vet jag att det inte blir av.Brukar köra vid denna tiden varje år,så det känns onekligen lite märkligt.Man har inget att göra om dagarna,pengarna tryter,och allt kostar ju.Visserligen unnade vi oss att köra en tur igår,och det var underbart,men sen är det inte råd till mer.Men nya pengar kommer på fredag,så då går säkert humöret upp på topp igen.Skall betala elen  på tydinge,och sen är det slut där för iår.Får se om det blir nästa år också,ivarjefall blir det inte som långliggare,eftersom vi drar iväg.September månad tror jag inte vi har varit där mer än tre dagar,men samma pris ändå,fördelen är ju att det inte går så mycket el. Sen blir det till att vinterbona bilen när vi kommer hem igen,efter turen uppåt. Skall ställa av den i mitten av november,eftersom jag är bjuden på hallowenfest i Trelleborg och då skall den med.Har fått plats att ställa den på,där det även finns el,så jag kan hålla 10 grader inne iallafall.Blir att öppna alla luckor lyfta alla dynor och ta in gasolen.Får väl passa på att städa av den ordentligt också när jag ändå är igång..Sen blir det till att gå,(hoppas det kommer att göra nytta för figuren,man låter som en gammal.........)eller buss,cyklen har min son lånat,och det är nog bara han som cyklar på vinter också.
Bara vi nu kommer igång ordenligt med antikvariaet,så skall det nog lösa sej allting.Har fått ihop en hel del böcker redan,och har en affär med 7000 st böcker på gång.Så går den ilås,så blir det nog helt ok. Det är ett äldre antikvariat som lagt ner på en annan ort,så det är ju rätt urval.Både billigt och dyrt. Vi får ha en hel del chick-lit (finare ord för tantsnusk) för det går ju att sälja.Folk har redan varit och frågat i min systers affär, när vi skall öppna.Det verkar ju lovande,tycker jag.

Livius har sådana problem med tänderna för tillfället.Inget hjälper vad man än försöker.Han gråter så tårarna trillar nerför kinden,och ser rent förtvivlad ut.Undrar hur många dagar det skall hålla på.Visserligen är där 7 st på gång som skall tränga igenom,men dom kunde ju komma samtidigt.Han är jättetidig med dom,men man funderar på om det inte hade varit bättre att dom kom när dom skulle.Han kan ju inte hålla fast tuggringen i munnen själv heller,så det blir till att massera och försöka hjälpa så gott det går.Men lider det gör man med han hela tiden.
Han verkar vara ganska tidig med det mesta tycker jag.Han vänder sej från rygg till mage,och har dragit sej framåt på magen med huvudet högt och stabilt.Väldigt stabil i hela kroppen,och det har han varit länge nu.(väldigt vad man skryter över sina små,men det tror jag alla föräldrar gör)
Vill gärna skryta lite över Linda också.Om hon så  blir väckt 10 gånger på en natt,så inte minsta tendens till irritation,även om hon är supertrött.Det är ju inte Livius skull,säger hon bara.Jag känner med mej själv när man är trött och blir väckt.Aldrig hon höjer rösten eller på något sett visar att hon skulle tycka det är jobbigt,fast hon gör 90 procent av arbetet med honom.Hon tycker bara han är så underbar(och det har hon ju rätt i) och det bästa som hänt.EN STOR BUKETT RÖDA ROSOR. Till Linda från mej. Jag försöker avlasta henne med att laga mat ,diska och hjälpa till överhuvudtaget med det som behövs.Tror hon uppskattar det också. Vi har det faktiskt väldigt bra tillsammans trots åldersskillnaden(hon vill gärna jag skall ha fluga och hatt också?) Tänkte jag skulle prova   
på att ha det,hatt älskar jag ,men tycker inte den klär mej,fluga är fräckt om man hittar någon snygg och kan ha kavaj,så det kommer väl det med. Det är bara jag själv som känner mej dum.GUBBAVARNING.
Jag är väldigt stolt över henne,hon är väldigt duktig och studerar litteratur på distans (passar perfekt när vi åker i väg längre sträcker)Så vi har samma intresse i böcker bägge två.Visserligen är hon en hejare på de stora författarna och klassikerna,så jag får hålla mej till deckare och thrillers.Vi kompletterar varandra.

Idag hoppar jag över (berättellser från förr) Måste försöka komma ihåg lite mer och skall hem till min moder för att försöka minnas,så förhoppningsvis kommer det mer om någon dag. Har mycket inom mej men måste försöka få någon sorts ordning på det först.
Jag kommer iallafall ihåg att jag skrev thrillers när jag var runt 11-12 år,men tyvärr har jag ingen av dom kvar.
Gjorde riktiga efterforskningar om städer där hjälten befann sig och rätt valuta för olika länder.Mycket mord och pangpang ingick,men hade inte kommit så lång så det fanns någon femme fatale med.Det var böcker för hårdföra män!!!! fanns ingen plats för kvinnor där inte. (annat är det idag) Hade varit en upplevelse att få läsa dom idag.
Nä nu är det dags för middag,grönsaksgrattäng och bacon.  VÄL MÖTT  DAGENS VISDOMSORD
ANDRA TYCKER OM VÅRT LEVNADSSÄTT  VI OM ANDRAS





Efashion.se

Kommentarer
Postat av: LILLAN

SÅ FINA FOTON...... SAKNADE DET DU SKRIVER OM FÖRR ......

2009-09-15 @ 19:36:21
Postat av: Minismurfan

Hej vännen..

Har du provat att lägga bitringen i frysen??

Det hjälpte när mina var små..

Det kyler ner tandköttet.

Kramizzar

2009-09-16 @ 13:14:25
URL: http://metrobloggen.se/minismurfan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0