NÄRA FREDAG



 
I kväll skall jag hem till mossan och få höra lite om min barndom,som jag inte kommer ihåg.Det skall bli roligt. (hon skall bjuda på kålpudding också)Satt med syrran igår och hon kommer ihåg mycket mer än jag,men det poppar upp några fragment här och var,så det kan bli till en helhetsbild så småningom.Det är lite skrämmande ,varför man förträngt så mycket,vad skall komma fram? Hoppas det kan bli en behaglig resa i min historia.
 Att det inte var min riktiga far fick jag reda på först när jag skulle ge mej av till sjöss,och hämtade personbevis .Så jag tycker att jag har levat i en lögn i många år.Min riktiga far kom från Danmark(kanske därför jag är så glad i öl?)Så hela min fars släkt är ju där,och jag har aldrig fått någon chans att lära känna dem. Vet att min farmor väldigt gärna ville ha kontakt med mej,men det lät sej inte göras.Tänk som livet skulle kunnat gestalta sej om jag fått den möjligheten? Försökte ta kontakt med min biologiska far först på 90-talet(av hänsyn till mina föräldrar) men när jag väl fann honom hade han avlidit 3 månader innan.Så jag har en syster i Danmark som jag har träffat,och 3 st bröder i Åstorp som jag aldrig har träffat.Deras mor vill inte kännas vid mej,men man tycker att sönerna skulle vara nyfikna? Skall försöka ta kontakt med dem vid något tillfälle. Man är ju sådan att man vill se om det finns någon likhet,för den sakens skull behöver man ju inte umgås. Började med släktforskning ett tag ,men kom på att det hela byggde på en lögn,så det var inte lönt att fortsätta.Även min biologiske far ville ha kontakt med mej,men det vägrades honom. Han sände alltid paket till min födelsedag,eller jul,men de retunerades alltid,så det är klart att han gav upp till sist. Det var min syster i Danmark som tog kontakt med mej,så där har jag fått lite uppgifter.Vi träffades ett par gånger,sen blev det inte mer.Huvudsaken är ju att man fått träffas.Jag räknar ju inte dessa som mina syskon heller,utan det är min lillasyster som jag växt upp med som är min syster.
Vi har alltid stått varandra nära och oftast ställt upp för varandra(hon har räddat mej många gånger)Var det någon som var dum emot mej ,så kom hon bums. Vi har verkligen varit med om en hel del och haft otroligt mycket roligt tillsammans. Hon är för mej den absolut mest kärvänliga och glada person jag vet,(hon är en avbild av min älskade mormor) En riktig klippa,som tar sej igenom det ena värre än det andra,och aldrig ger upp. Ibland önskar jag att jag kunde visa henne mer vad hon betyder för mej.

Jag lovade att skriva lite om min underbara tid som hippie. Tänk er mej i en lång blommig kappa,knähöga fransade moccastövlar,långt hår med basker på huvudet,skägg och självklart ringar i öronen plus en massa lull lull runt hals och armar.Det var jag i slutet av 60 och början på 70talet. Men vilken härlig tid.(tror det var sommar alltid då) Vi höllt till runt kronprinsen och stortorget,eller i någon av alla parker,där vi satt och tog oss en holk,åt rökad korv och drack öl.
Hade börjat röka lite hasch och var i en sjunde himmel för det mesta då. Allting var verkligen make love not wor.
Det var unga och gammla,alla flummade ut tillsammans,lyssnade till jefferson airplan,eller T Rex plus många andra band. Det var ingen urskildring vem men gick med. Stora gäng och alla var tillgängliga. Vi var säkert ett gäng på 20-25 st som träffades varje dag(en hel del av dessa gick det riktigt illa för senare) Vi campade på sibbarp,hade stora partyn vid ribbersborg,och alla camparna som vågade hängde med. Ärligt talat var det en väldigt konstig tid.Man levde på franskbröd,eller det man kunde tigga till sej,många dagar,för så fort man fick pengar gick det till någon fest.Man levde verkligen för dagen.Min ene kompis syster fastnade i ett haschrus och fick tas in på psyket,hon blev aldrig bra.Själv åkte jag på en överdos(och det var min räddning,för då la jag av)
Mycket skit hittade man på under den här tiden,men det får väl räknas som ungdomssynder och är väl preskiberade idag.Vi lånade bilar,och körde runt överallt,(ingen hade körkort klart)bland annat.Jag har alltid älskat att köra bil,så det var ju en kick. Men förutom haschrusen,så hade vi mycket roligt,det var en viss sammanhållning.Vi bodde i kollektiv och delade allt,var ofta i Danmark,som ju var liberalare. Brukade åka till Odense där vi kännde några tjejer. Älskar Danmark! Där gick det inte lika vilt till,för den danska polisen var känd för sin hårdhet,helst mot svenskar,så vi höllt oss på mattan där. Jag hade en viss framgång hos det täckta könet,så livet lekte onekligen.(fick visserligen uppsöka läkare ett par gånger,men det var det värt) En gång(jag vet fortfarande inte hur jag klarade mej ur det)hade jag tre tjejer och en grand danois i sängen samtidigt. Tror hunden fick lämna först,men sen var det nog jag. Ja mycket har jag hunnit uppleva(men hoppas på mer)även mycket som kanske inte lämpar sej för sådan här familjeunderhållning,så det får komma längre fram i mina memoarer? Bara känslan att ha varit med är härlig.Stora musikfestivaler ,eller spontana fster med musik och kärlek. Överallt försökte man efterlikna woodstock. Nej nu får det vara för idag VÄL MÖTT DAGENS VISDOMSORD

INGEN NÅR TOPPEN MED BLYGHET

SD&P Media

Kommentarer
Postat av: Krissa

Kul läsning! :-)

2009-09-17 @ 12:36:44
Postat av: LIL

tACK MIN ÄLSKADE BROR. JAG VET ATT VI HAR ALLDELES SPECIELLA BAND. MAN KAN NOG SÄGA EN VILLKORSLÖS KÄRLEK. TIDEN RUNT KRONPRINSEN. VILKEN TID. VISST HADE VI KUL MEN DET VAR MYCKET SKIT SOM SATTE SPÅR I OSS SOM MÄNNISKOR OXÅ... GÅR EJ ATT SKRIVA HÄR .. DU ÄR BÄST. GLÖM ALDRIG DET

2009-09-18 @ 21:14:05
Postat av: Minismurfan

Hej vännen..

Visste att du varit rätt villd, men inte

såå vild. hahahahaha

Ha det bäsr..

Kramizzar

2009-09-21 @ 08:23:17
URL: http://metrobloggen.se/minismurfan
Postat av: Minismurfan

Snälla detta behöver du inte publisera !!!!

Hej vännen..

Min bror har en massa böcker om du är intreserad.

Det är blandad kompott.

Lexikon, djurböcker mm,mm.

Hör av dej om intresse finns.

Kramizzar Åsa

2009-09-23 @ 14:33:23
URL: http://metrobloggen.se/minismurfan
Postat av: lotta

hahahahhaha du är för rolig!! allt skit du hittat på.men tre st tjejer och en grand d..det var fanimej vasst gjort hihihiih ha en bra dag..hälsa syster din.7lotta

2009-09-24 @ 19:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0