HEMMA

Hemma efter en natt på sjukhuset. Åkte in igår,trodde jag fått en infarkt (men det var bara kärlkramp) Fy vad ont det gör,och nervös blir man(det är inte så mycket med en när det händer) ville inte åka men Linda fick råda,så det var bara att ge sej iväg. Sen är det skönt samtidigt att få reda på att det inte är så allvarligt som man befarar.
Man blir ju väl omhändertagen där (många som passar upp en LYX) och god mat,men sömnen är det dåligt med för det är ju provtagning mest hela natten. Men som sagt ont krut osv.

Har precis skapat en blogg till,som skall vara som hemsida för vårt antikvariat Tolle Lege. Hoppas få komma till i nästa vecka och börja sätta allt på plats. Mycket som skall hinnas med,prissättning och uppmärkning. Och inte minst städning och målning av alla hyllor. Behöver mycket mer böcker än jag har för tillfället,så söker med ljus och lykta efter helst facklitteratur, men även skönlitteratur. Tacksam för alla som hör av sej om ni har något att sälja.

Lite minnen: Har efter lång tid fått kontakt med min morbror igen och då han påminnde mej om ett minne,när jag varit olovandes vid kanalen. Han bodde hos oss vid det tillfället (och han är tre år äldre än mej, så han var som en storebror) Han fick göra i stort sätt vad han ville, medan jag var hårt hållen. Vid detta tillfället hade vi blivit lite osams, och då ställer han sej och kallar på min mor att jag ramlat i kanalen(vilket hade skett ett par månader innan) vilket resulterade i att jag fick utegångsförbud (men hon var lycklig att jag levde,för hon trodde det var då) och min morbror fick en lusing för att han skrämde upp henne. Annars var vi nog sams för det mesta och jag har många roliga minnen tillsammans med honom.
Han var ju som sagt några år äldre än mej och när han bodde hemma hos mormor var jag ju där ofta.
Han var ju raggare och hade en opel rekord (om jag kommer ihåg rätt) och var ute och raggade ofta. Jag ville ju självklart följa med honom och hans kompis, men var ju samtidigt en liten glytt i hans ögon,så när dom fick fatt i några tjejer fick jag lägga mej i skuffen och inte märkas. Det blev nog några timmar i den skuffen. Han var min stora idol och jag ville gärna bli som honom, så jag sa nog inte så mycket om det. Mormor ville ju gärna att jag skulle få åka med han. Tror vi skulle ha mycket roligt om vi fick sitta en kväll och tala om gamla minnen.

Måste sluta nu,min kamrat från sundsvall kommer och jag skall ordna sängplats..
VÄL MÖTT  DAGENS VISDOMSORD  GÖR SOM MAN SÄGER INTE SOM MAN GÖR



Kommentarer
Postat av: Mikael

Hej farsan



Jag har massor av böcker som du kan sälja. Dessutom e jag ledig tisdag och onsdag om du behöver hjälp med iordningsställandet. Kanske kan jag bidra med något.

2009-10-04 @ 09:41:55
Postat av: Minismurfan

Hej vännen..

Var antikvariatet ??

Och villken sida hittar jag Hemsidan på??

Ha det bäst..

Kramizzar

2009-10-05 @ 14:20:32
URL: http://metrobloggen.se/minismurfan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0