MIDSOMMAR

Midsommaren är äntligen över. Så mycket stohej för en gammal fruktbarhetsrit,(Gudfader måste ha roligt i sin himmel)
Vi dansar små groder,och tappar ägg,hoppar säck o mycket mer,som en ursäkt att få göra bort oss när vi blir fulla,det behöver jag ingen ursäkt för.Jag själv dansar som en groda,tappar mitt legg och spyr i en säck(likheten är slående).
Varför ha speciella dagar för festande? det kan man väl göra när som helst? livet är ju en evig fest. Och dans runt stången hoppas man ju alltid på.

Nu har jag äntligen blivit färdig att byta tillbaka mitt efternamn. Dom flesta känner mej ju inte under något annat.Känns skönt att få tillbaka sin identitet,sen under ytan kan man ju vara vem som helst. Jag är både lång och snygg,men bara i mina egna ögon(ni kan också skaffa en sådan spegel)

Imorgon skall jag genomgå en hjärtundersökning,så det finns ändå fast några tycker jag är hjärtlös. Undersökningen tar 2 dagar,och jag skall bära en blodtrycksmätare,som mäter varje 20:e minut,hela tiden. Då sticker nog trycket upp när man sitter och tar i.
Allt är säkert bra och jag har stora förhoppningar att få vara hjärtlös i många år till.

Min lille son har fått svamp i munnen och har väldiga obehag. Fan vad man är maktlös när dom små lider,skulle gärna ta på mej det själv om det gick.  Ha det   DAGENS VISDOMSORD     Glöm inte att fälla upp locket innan du sätter dej

Kommentarer
Postat av: farmor ,mormor Siwan

Hej Ronny!Ja du,jag e pensionär nu o vi har ju fått ett barnbarn till o jag längtar tills han blir så jag kan leka o klättra i rep o gunga med honom,så håll barnasinnet kvar o så GRATTIS! Visste inte du blivit pappa förrän Kristin visa mej den.Ha de gott!!!!

2009-06-21 @ 19:24:50
Postat av: Johanna

Du är inte alls hjärtlös Ronny, tråkigt att Livius fått svamp, finns bra behandlig för både han och Linda och det går bort efter bara någon dag, en kompis till mig hade samma. Hoppas ni hade trevligt på dansen igår. Kram

2009-06-21 @ 21:21:49
URL: http://baradu.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Såja nu har jag med hittat dej. Du kan verkligen formulera dej =) Hoppas allt står (slår) rätt till med hjärtat. Tack för en trevlig midsommarafton. Hälsa alla, Kram fru Vinberg

2009-06-23 @ 22:05:20
URL: http://mysplysch.blogg.se/
Postat av: Jokke

Går lite sisådär med uppdateringar på din blogg tycker jag...

2009-06-25 @ 11:23:02
URL: http://joakimlofstedt.blogg.se/
Postat av: Nettan

Hjärtlös?? Nädå... men ibland tänker du kanske inte heeela vägen=)

Hoppas att Lilleman snart e bättre.

2009-06-30 @ 14:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0