ÄNNU EN DAG

En regnig men trevlig helg i tydinge,förutom att jag hostat sönder ännu en muskel i magen,AJ. Medicinen gör att alla muskler och skelett blir skört,samtidigt med andningssvårigheter. Vad skall man göra,måste ha den för andningens skull. Och ingenting kan dom göra för smärtan,mer en att ge morfin,och den bara spyr jag av. Man får verkligen igen för gamla synders skull. Kryckorna fram igen och alla sorters tabletter för att inte hosta,eller skratta, alla kraftansträngningar får jag undvika.men men livet får ju gå vidare ändå. Varjefall skönt att få gnälla något,är inte mer än människa(fast vissa betvivlar det ibland).
Skall till Helsingör idag med Linda Livius.Hon skall ju också få komma någonstans,men kanske blir det av att vi kör upp till Katrineholm,där våra vänner ifrån Spanien bor.Dom ringde igår och ville vi skulle komma.Blev så glad när jag hörde ifrån dom,blir väl lite hölekenköleken när vi träffas isåfall.

Imorgon skall jag hämta nya husbilen,(är som ett barn på julafton),sen skall vi köra ut och lasta den. I denne får jag ta 6 passagerare,så nu kan jag ta vem jag vill med mej och köra.Inte bara fördelar kanske? alla vet ju om att jag har plats.
Ända nackdelen är att jag får inte in barnvagnen,får tvunget ha den på cykelstället,blir så djävla skitig bara. Har ivarjefall plats till Livius därinne,så han inte behöver att ligga kvar i vagnen.

På lördag blir det årets fest,då jag skall till min vän Gurkan,som fyller 50 år. Blir 150 raggare med fria tyglar,brukar hålla på i 4 dagar, och sen skall han med mej ut till tydinge. Kan hända precis vad som helst(börjar faktiskt känna mej lite för gammal för de här festerna)Sen får jag alltid reda på dagen efter vad som hänt (inte alltid lika roligt)

Nu skall jag ringa vårdcentralen och sedan till Danmark.  VÄL MÖTT  DAGENS VISDOMSORD
KRAMA VARANDRA VARJE DAG


Kommentarer
Postat av: Johanna

hoppas ni får n trevlig dag i danmark med uppehåll. Och va rädd om dig ! Kram

2009-07-20 @ 09:36:43
URL: http://www.baradu.webblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0