MÅNDAG



Bidster.com - Klickkampanj 
En ny vecka på ingående,startar med att jag skall till dr.Passa på och hälsa på min exfru som ligger där och skall gå igenom det samma som mej.Hon är den starkaste kvinna jag någonsin känt. Mor till mina fyra barn,och gått igenom så mycket. Bla 28 år med mej.Min son ringde just och undrade om jag var nervös,hans mamma var lite sa han,men dr hade sagt att det är ett väldigt enkelt ingrepp.Får gå hem samma dag,men det hjälps inte lite pirrigt är det allt.Skall bli skönt när det är över.
Många har hört av sej och tycker det skall bli roligt att jag öppnar ett antikvariat.Det känns verkligen skönt för mej att så många tror på det.Tror ju inte själv att det kommer bli något vinstgivande företag,bara det betalar hyran och omkostnaderna så är jag nöjd.Problemet nu är att få tag i så mycket böcker och hyllor som jag behöver. Räknar med att försöka ha ca 3000 böcker när jag öppnar,sen tänkte jag köra med konceptet byta 2 mot en och en avgift på 10:-.Alltså dvd,serietidningar och pocket kommer man att kunna byta 2-1 + avgift.
Gammal essetidee från malmö,finns ingen som gör så nu,och tror faktiskt själv på ideen.Skall förhandla med ägaren denna vecka,så får vi se när det blir aktuellt att öppna.
På söndag skall jag hålla auktion i Ystad,en tradition som är inne på åttonde året. Första söndagen i september varje år.Peppar peppar har vi alltid haft tur med vädret och hoppas det blir så i år också.
Nu verkar den djävla hösten vara på intågande,kallt på nätterna(tur man får ligga under tak)och så där på dagarna.Längtar redan efter sommaren nästa år.Man har så många önskningar om hur det skall vara,så man blir frusterad när det inte blir precis så. Fast jag försöker leva för varje dag ,kan jag inte låta bli att planera för framtiden,och framtida utflykter.Sitter här och kollar på kartan och lägger upp körväg i europa till våren.Letar spännande resmål som vi kan nå med husbilen. Tänkte försöka göra lite av en matresa(tänk få äta sej igenom europa)prova olika länders specialliteter.Hålla oss bortom de stora vägarna och försöka köra igenom de genuina
i länderna.Borde ju bli både billigare och intressantare att slippa turistfällorna.Samtidigt så är det flera av dom här länderna jag aldrig varit i förut (har varit i 63 länder hitills)Har sagt att jag vill försöka besöka 100 länder innan det är tid.Tänk så många nya länder det tillkommit bara de sista 10 åren.Kartan är verkligen inte som man lärde i skolan.Men det är ju inte mycket annat heller,(inte ens 1+1 är ju säkert 2) Om man tänker 50 år så är det ju inte lång tid,men ser man på vad som hänt under dom åren,är man glad man varit med(om man räknar bort dom flummiga åren villsäga) Bara att försöka berätta om när jag själv var barn utan TV? Har det inte alltid funnits?
Man fick ju leka med sej själv.(i och för sig ganska trevligt det också) eller med kompisarna på gatan.Jag är uppväxt i arbetarkvarteren i Malmö på Jerusalemsgatan(nuvarande Carolicity)Där fanns verkligen inte mycket att syssla med(troligtvis blev det mest hyss)Det var verkligen fattigkvarter,men ändå vilken sammanhållning mellan kompisarna fast ingen hade något av dyrare slag.Lekte oftast indianer och vita? gjorde våra egna gevär och pistoler(ibland gick det hett till har fortfarande ärr) Nej nu börjar jag spåra ur.Tänkte skriva om min barndom om någon intresserad av 50-talet lite senare.så VÄL MÖTT DAGENS VISDOMSORD GLÄD ANDRA SÅ BLIR DU GLAD SJÄLV
Bli en vinnare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0