INTE BARA GNÄLL

Man har faktiskt mycket att vara glad för.Kan fortfarande stå upp utan hjälp,och ligga utan käpp.Har underbara barn,som bara skänker mej glädje.Har fått kontakt med vänner jag saknat genom fb.Och jag bestämmer själv över mitt liv.Vad kan man mer begära? Ser så mycket elände överallt.Finns alltid någon som har det värre än en själv. Sen kan man visserligen önska sej bättre ekonomi,men vem gör inte det?Svälter inte,kan unna mej att resa ibland.Så jag skall försöka sluta gnälla,även om det är skönt ibland.
Namngivningen närmar sig för Livius.Linda har varit fantastisk och ordnat allt.Planlagt allt med många roliga ideer.Skall faktiskt bli riktigt spännande,även om jag var väldigt emot det från början.Har ju aldrig gjort på detta viset förut.Känns konstigt att inte döpa honom,men vi anser att han själv skall få välja när han blir äldre.  Både Linda och jag är inte med i kyrkan(tror på vår herre,men inte på hans hantlangare här på jorden)så vi ansåg det var det bästa allternativet.Bara hoppas att vädret håller i sej så vi kan sitta i trädgården.Vi har bestämt att ingen sprit skall förekomma,bara kaffe,läsk och vatten.Känns skönt för min del,då jag har svårt att hålla igen.Sen är det roligt att det kommer så många ändå,även om vi fått en del avhopp(av olika anledningar) vi blir ca 33 st ändå och det är bra nog.
Vi skall plantera ett olivträd,som ett livets träd och även en påminnelse om våra resor söderut som vi hoppas få genomföra.

På  söndag skall jag ut till tydinge igen(har inte varit där på en hel vecka) med min nyservade bil.Nu har dom satt markisen rätt så jag kan ha yttertältet monterat och ändå öppna dörren.Även kopplingen är vidgjord,så man vågar köra i bergen.Nu skall jag bara byta packning i toaletten och sätta fast kappan med tryckknappar,sen är bilen helt ok.
Längtar verkligen efter att få köra iväg,vi skall köra uppåt i sverige en vecka i september hade vi tänkt,bara  vädret tillåter det. Tänkt köra upp mot Lidköping och kanske få träffa mina goda vänner där,och såklart få visa upp Livius.Linda tycker också det skall bli kul att komma iväg en vecka.

Har varit hos doktorn och skall lägga in om 100% sjukbidrag,då får jag ju ut lite mer per månad och det behövs verkligen.Inte lätt att leva på 7000:- i månaden med alla utgifter för husbil och camping,försäkringar och skatter,har ca 1500:- kvar en bra månad. Med full pension har jag ut 9000:- istället. Hoppas att det går igenom.

Väntar fortfarande på att få gjort sprängningen i blodkärlet,men senast i september skall det göras,sen får vi se hur allt utvecklar sej.Hoppet är det sista som lämnar en. Nog nu VÄL MÖTT  DAGENS VISDOMSORD
PINKA INTE I MOTVIND

Kommentarer
Postat av: farmor ,mormor Siwan

Önskar er lycka till med namngivningen o håller tummarna att SOLA ska lysa på er!Vet ej när Kristin o Danne ska ha barndop.Han ska heta Sixten o e sååå söt.Ha de bra!

2009-08-20 @ 17:31:25
Postat av: Marina

Önskar er lycka till med namngivningen. Vi ska själv ha 25-års kalas här hemma i trädgården. Så vi får hoppas att solen lyser på både er och oss.

2009-08-20 @ 17:50:40
Postat av: Nettan

Lycka till på namngivningen!! Ska dansa soldansen för Livius hihi.

2009-08-20 @ 19:31:51
Postat av: Anonym

Det där med olivträd det blev jag rörd över varför vet jag inte men en sån fin ide och tanke ni är bara så fina ni två hmm tre

2009-08-21 @ 22:28:17
Postat av: lillan vad det ju jag glömde ha ha

2009-08-21 @ 22:29:13
Postat av: Linda

Hej. JAG hoppas att NI kommer upp och hälsar på vill gärna träffa er de var ett tag sedan, plus att ja vill visa upp mina godingar. Hoppas Allt går bra med sprägning mm. många kramnar Linda

2009-08-26 @ 15:33:56
URL: http://lindawennerdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0