IGÅNG IGEN

Äntligen igån igen efter lång bortvaro. Har fått skrivkramp,men skall försöka skriva om något. Är lite nervös för framtiden då jag skall göra en sprängning i en förträngd artär,plus att mina värden har blivit sämre.Var hos doktorn igår,och dom vill att jag skall börja med syrgas.Men jag vill inte,det känns som om man har givit upp och är på väg neråt. Jag tycker att man sett så många i sista stadiet och då har dom haft syrgas,så man blir livrädd. Jag har så mycket kvar att göra,helst nu när Livius  kommit till världen. Vill ju inte att mina barn skall bli pappalösa i tidig ålder. Samtidigt blir det troligtvis inget Spanien denna vintern,på grund av sjukdomen,utan vi har planerat köra Europa runt till våren om  allt går som det skall istället. Hade verkligen varit en upplevelse,som jag längtar till. Skall försöka se det optimistiskt att det kommer att ske.Vi får se hur det går med läkarbesöket idag,har ökat cortisonbehandlingen till 6 tabletter om dagen och det blir ju en ond cirkel,mer cortison sämre muskler,som går isönder när jag hostar,och tar jag inte cortisonen så kan jag inte andas. Så det  är lite kolera eller pest.SKÖNT ATT FÅ GNÄLLA LITE.! Nu skall vi gå över till lite positivt i tillvaron. Livius skall namngivas på lördag ,med ca 50 gäster. Så roligt att så många vill komma. Egentligen skulle man säga till alla att ta egen stol med sej.Det är det största problemet, att få sittplats till alla,men det ordnar sej säkert. Vädret skall ju bli bra ,så vi kan sitta ute i trädgården(blir ju lättare med alla barnen också) Skall bli skönt när det är över. Namnet är redan godkänt på skatteverket. Fullständigt namn blir Livius Emil-August Löfstedt Månsson. Skall kallas Livius så klart,dom båda andra namnen är släktnamn från min och Lindas sida. Min morfar hette Emil.
 Idag blev det mycket gnäll,men man har ju så många tankar,som man vill ha utlopp för,och jag har märkt att det hjälper mej mycket att få skriva(och man får ju ingen baksmälla av att skriva) Försöker verkligen att hålla nere spritkonsumtionen
och tar en dag i taget.Visserligen är ju allt i rosaskimmer när man är lagom berusad,men hade man bara kunnat stanna vid det istället för att man alltid skall se botten av flaskan(jag blir ju varken längre eller snyggare,fast man tror det)

Nej nu skall jag inrikta mej på resan till våren,som är tänkt att gå tillTyskland,Tjeckien,Slovakien,Ungern,Kroatien,Slovenien,Italien,Österrike,Schweiz,Frankrike,Belgien , Nederländerna och Danmark  12 länder beräknat på 3 månader. LÄNGTAR LÄNGTAR., Så nu gäller det att spara så mycket man kan.
Nu skall jag försöka skriva några dagar isträck,så tills nästa gång  VÄL MÖTT  DAGENS VISDOMSORD
TA EN DAG I TAGET DET ÄR BARA 24 TIMMAR PÅ DYGNET

Kommentarer
Postat av: Helen Eriksson

Hej Ronny!

Jag förstår om du inte vill ha syrgas men det är bättre att du skaffar det för jag tror faktiskt att du kommer må bättre: Ha det nu så bra kram Helen me fam

2009-08-19 @ 10:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0