EN VANLIG DAG

Vaknar vi 6 i vanlig ordning,spelar ingen roll när jag lägger mej.Är hemma hos Linda och min helt underbara son Livius.
Jag måste varit snäll i mitt förra liv,som får så underbara barn i detta. Så som jag levt och lever emellanåt borde jag sitta ensam på en pinnastol vid fönstret i en sliten etta och längta efter sällskap. Tänk så föreställer jag mej min framtid,att hittas död efter 14 dagar hängande över köksbordet. Sen min önskan är ju helt annorlunda.Jag önskar att jag trillar av pinn när det är på väg mot vinter och mörker så jag slipper det.Man har verkligen konstiga  funderingar emellanåt. Om döden och livet,men det har väl med åldern att göra. Tänk levt ett helt liv totalt meningslöst om det inte hade varit för barnen. Men skall inte klaga, har verkligen levt ut så mycket jag kunnat,och ännu mer nu sen sista skillsmässan.
Börjar så sakta at tänka efter,om det skall fortsätta så här eller om jag skall försöka en gång till? Börjar få panik nu när hösten närmar sig. Vill så mycket orkar så lite.
Nu skall jag ivarjefall ut till tydinge igen,det är veteranbilsträff ikväll. Gurkan kommer troligtvis med likbilen,så det blir väl uppståndelse där. Uppståndelse vid likbil blir nog rubrikerna?HAHA låter klassiskt tycker jag. Vi får se vem som kommer
alltid lika spännande hur tisdagskvällarna skall arta sej i tydinge. Så imorgon är det dans igen,då får jag träffa alla tanterna igen. Tror jag tillhör dom yngsta där,men skitroligt är det. Som livet kan gestalta sej,man undrar ju ibland om det verkligen finns en mening med allt? För om jag gör si så leder det till de och så så leder det till de. Tur man inte tänker igenom allt man tar sej för( så mycket roligt man missat) Som sagt jag får många örfilar men jag får också.........mycket.

Nu skall jag ner och koppla min nya tv i husbilen så jag har något att göra när det regnar(det är Linda som kopplar),blir lite trist att bara läsa. Hade ja bara haft en laptop där ute så hade jag haft att göra. Har länge velat skriva en bok om min barndom,men aldrig kommit igång. NÅGON SOM HAR EN BILLIG LAPTOP ATT SÄLJA KANSKE? Kunde ju vara roligt för mina efterlämnade om inte annat. Och roligt för mej att skriva.Visserligen var väl min barndom inte speciellt rolig,men just att få skriva av sej så mycket skit.  Nog nu  VÄL MÖTT  DAGENS VISDOMSORD
VAR RÄDD OM DET LILLA TROLIGTVIS BLIR DET INTE MER

Kommentarer
Postat av: Jokke

HAr du ingen som kan som Jonas gjorde för mamma ställa upp på en liten laptop?? Ha det så kul på dansbanan din filur!

2009-08-04 @ 11:04:48
URL: http://joakimlofstedt.blogg.se/
Postat av: Krissa

Nu saknar vi inlägg här! När kommer nästa? :-D

2009-08-18 @ 22:08:45
URL: http://snooza.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0