EN NY DAG



Affiliator Affiliateprogram 
Vaknar tidigt utvilad och känner mej bra. Var på fest i Trelleborg igår med min syster och svåger. Hemma hos en underbar människa och förträfflig i köket.Drack endast 2 öl och en irish coffe,därav att jag mår så bra.Chockade Linda med att vara hemma vid midnatt,vid fullt medvetande.(även mej själv) Äntligen känner jag att jag kommit till en nivå när drickandet inte kommer i första hand,utan att börja tänka på min kropps välstånd också.Har säkert  gjort sitt till att jag inte mår så bra.(när fan blir gammal blir han religös) Hoppas verkligen att det är hjärtat som är bekymmret,så kanske det känns bättre efter kärlsprängningen.
Ser med spänning fram emot hösten nu när jag har satt mej för att öppna ett antikvariat(gammal dröm) och bli hemma över vintern. Har tänkt att köra med böcker,serietidningar och dvd filmer,och öppet tre dagar i veckan.Målsättningen är att det skall betala hyran och omkostnader,så har jag ivarjefall något att göra som jag tycker om. Vi älskar böcker bägge två,och hon läser litteratur på högskola.Specialkunskap på barnböcker och klassiska författare.Så får jag ta hand om deckare thrillers och facklitteratur.  Vi planerar för fullt här hemma nu och jag jagar böcker överallt.FINNS DET NÅGON SOM HAR DVD FILMER BÖCKER ELLER SERIETIDNINGAR SÅ HÖR AV ER TILL MEJ.
Bara planeringen här halva nöjet. Vi skall bygga hyllor och måla om och sen sätta in alla böckerna i någon sorts ordning. Olika kategorier och det är inte det lättaste,vad skiljer egentligen en deckare från en thriller?Prosa och poesi?
Planerar att öppna i mitten av oktober.SKOJ SKOJ
Jag tänker ställa av husbilen över vintern så bor jag  i stan. Får ha den hos min exsvåger,så den kan stå med lite värme på,annars är risken den blir fördärvad.Vill inte köra med den i snö och slask,utan jag skall försöka gå överallt,så kanske flåset kan bli lite bättre också. Och går det som tänkt kommer jag även att gå och simma varje dag.Det är verkligen bra för andningen.
Sen har jag tänkt att anmäla mej till en kurs i italiensk matlagning.Älskar att laga mat,och det är ju spännande med något annat än de vanliga recepten. Nu skall jag fika och sen köra ut till tydinge och plocka ihop mina bord och stolar.  VÄL MÖTT DAGENS VISDOMSORD  DET KOMMER ALLTID EN DAG EFTER


Kommentarer
Postat av: Morgan

Det där med antikvariat låter väldigt intressant! Jag ställer gärna upp om ni behöver hjälp! =)

Lycka till hos doktorn imorgon pappa! Vilken tid ska du dit? Jag tänkte också sticka ditom imorgon

2009-08-30 @ 12:47:18
Postat av: lotta

oh vad roligt att ni skall ha en bokaffär.-)vart skall ni ha den någonstans?

jag har nog en del serie tidningar på vinden.skall kolla.tror det är mycket fantomen.du behöver inte kolla efter kartbok.fick en ny av min sambo.så nu får man köra igång med hårdpluggning..kart kappitlet är fasen inte lätt.många lagar paragrafer.men som sagt med våld vilja vasselin så går allt:-)lycka till i morgon.

2009-08-30 @ 15:12:38
Postat av: Linda

Låter som du kommer ha en häktisk höst. Hoppas du mår bra. kramar

2009-08-30 @ 15:21:18
URL: http://lindawennerdahl.blogg.se/
Postat av: Marina Wennerdahl "Mia"

Det låter kul med antikvariat. Lycka till!

2009-08-30 @ 19:06:34
Postat av: Micke

Lycka till på csk imorgon. Vad roligt att du hittat ett mål att sikta på. Du kan säkert sälja alla mina Stephen King böcker, jag har ändå läst färdigt dom: Sen har jag ett helt grönt uppslagsverk. Tyvärr inga filmer. Vi hörs igen o va rädd om dig o dina nära kära.

2009-08-30 @ 21:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0