HUSBIL OCH ANNAT

Hämtat hem min nya husbil.Körde ut till tyding med Linda och Livius för att lasta över allt ifrån den gamle.Hur man kan få plats med så mycket i en husbil är helt otroligt.Men till slut så var det på plats.Tyvärr hölt inte markisen för kvällen,men tack och lov blev jag lovad en ny från husvagnsreserven i Kristianstad.Skall lämna bilen på måndag. Allt el från 12 volts batteriet,fungerade ej.Irriterande så det förslår,ner till firman och gnällde.Han kom ut tryckte på kontakten innanför dörren,och vips allt fungerade igen.Jag hade råkat slå ifrån elen själv(typiskt mej) Likadant med lastningen,när allt var klart (efter mycket stånk och stön från mej) och vi kört kom jag plötsligt på att jag har 2 takboxar för att lasta i också. Alltså hälften av sakerna hade kunnat ligga där. Man blir ju så lycklig,så mycket jobb också göra om det mesta.Men, men, tid har jag ju. Annars är jag djävligt glad för den,med många fler finnesser än i den gamle. Gaslarm,inbrottslarm,servo,kassettoa med duch,elvärme och fasta vattentankar.,

På lördag skall jag till Gurkan på 4;a dagars fest men det smög sej ju nu eftersom bilen skall in på måndag(kanske tur för mej och min lever),Så det blir normalfest för mej,endast lördag, vakna till på söndag och köra tillbaks på måndag.Men får väl hämta han på kvällen så han kan följa med till tydinge(risken är förståss att man inte får bli kvar där,om vi kommer igång.Risker man får ta.

Skall till doktorn den 19 augusti,måste se om det finns någon medicin för mej,så inte hela kroppen går isönder. Det blir värre och värre. Skall få någon annan smärtlindring. Morfinet gör att jag spyr och citadonen mår jag illa av. Cortisonen får kan jag inte sluta med på grund av andningen. Men ont krut osv, så jag skall vara kvar tills jag blir 96 år,det har jag sett på facebook,och kan man inte lita på det skrivna,vad skall man då lita på? Nu var jag ironisk.

Jag har lite tankar om att skriva om min barn och ungdom här på bloggen .Skriva för mej själv och låtsas som om ingen läser den.  Det får ju bli spridda ihågkomster,för tyvärr har väl ålder stuckit iväg lite och jag har glömt mycket. Kan ju dyka upp när man skriver.  Vi får se vad det lider. VÄL MÖTT  DAGENS VISDOMSORD   TA DAGEN SOM DEN KOMMER.GÅRDAGENKAN MAN INTE GÖRA NÅGOT ÅT.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-07-22 @ 21:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0