GNÄLL

Måste få gnälla lite. Har så djävla ont av hostningen,mina muskler släpper överallt,halva magen har en stor blodutgutelse. Finns inget att göra mer än smärtlindring,och det vill jag helst inte ta. Tycker man stoppar i sej tabletter nog ändå. Tar 6 tabletter varje morgon plus andningsmaskinen en ampull plus inhalatorerna,så det står mej upp i halsen.Det blir ju en ond cirkel,då jag måste ta cortison för andningens skull,samtidigt som den är skull till att musklerna släpper.Skall till doktorn den 19 augusti,så får vi se om det blir syrgas eller något annat. Samtidigt skall jag in och göra ballongsprängning i en artär bakom hjärtat,så lite jobbigt är det hela allt. Men ändå är det jobbigast på morgonen då jag inte får luft.Lyckas ofta klara mej från panikkänslan,men den är inte långt borta. Därför åker jag till spanien på vintern då varmt väder är bäst för mej. Doktorn skall hjälpa mej söka handikappbidrag som hjälp till resa och uppehälle där. Tyvärr har jag bara 75% sjukbidrag,så det blir inte så mycket i månaden jag har att leva på.Skönt få gnälla av sej lite,men nog nu med det.

Imorgon skall jag till gurkan på 50:års fest,och det kommer att kräva sin man.150 Raggare kommer och jag,räknade med 4 dagar men jag skall ju tack o lov lämna bilen på måndag,så jag måste ju köra hem på söndag. Jag skall få ny markis på husbilen då den som sitter där inte fungerade tillfredsställande(jag klantade mej som vanligt och bröt det ena stödbenet). Annars längtar jag verkligen efter att få köra långväga med den.Trivs fantastiskt bra i den,med så många fler finesser än i den gamle.

Nu skall jag iväg och tömma ett dödsbo(jag har folk som bär) en nerrökt lägenhet. Nästan så att man spyr när man kommer dit. Fy Fan för inpyrd rök.Måste totalsaneras,men inte av mej tack o lov.

Ikväll blir det tydinge,skönt att få koppla av igen innan den stora persen. Nu har jag gnällt nog för idag.VÄL MÖTT
DAGENS VISDOMSORD      GNÄLL GÄRNA ,EN LYSSNA OCKSÅ PÅ ANDRAS GNÄLL UTAN IRRITATION

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0